Monday, November 8, 2010

Matilda

Natt til 25. oktober kom endelig lille Matilda til verden. Hun var 3690g, 52cm og helt perfekt.
Jeg har nå vært mamma til verdens nydeligste lille jente i to uker. Det er helt utrolig hvor glad man kan bli i en som ikke gjør stort annet enn å sove, skrike, ødelegge nattesøvnen din, gulpe på deg og bite og dra i brystvortene dine til de blør. Det er både slitsomt, stressende og bekymringsfullt å være mamma, men mer enn noe annet er det fantastisk. Det er helt utrolig at vi har laget noe så perfekt, og at jeg får lov til å være mammaen hennes resten av livet <3

7 comments:

Charlotte said...

<3 Teller timer til fredag!!

maria said...

Vi også!

Maria said...

Aaaw, hun er så søt!! Gleder meg til å treffe henne! :)

Snart tretti said...

NYDELIG jente og NYDELIG navn!
Ganske lett i forhold til lengde, lang og tynn? :)

GRATULERER så mye, kos dere massemassemasse! Visst er det magisk?:)

maria said...

Grommis: Oisann.. skrev litt feil der, gitt.. 3690g var hun:)
Tusen takk for gratulasjon. Det er definitivt magisk!

Maria: Matilda gleder seg til å møte deg også:) Du må komme på besøk før hun blir kjemestor!

Snart tretti said...

Haha, tenkte nesten at det måtte være feil, for hun så ikke så tynn ut på bildet, de gode babykinnene var der:) Faktisk nesten akkurat like stor som min Erika var, bare 1cm lenger var hun! Flink du er som kom deg ut for å kjøpe farsdagspresang! :)

Kom hun av seg selv, eller ble du igangsatt? Gikk alt fint?

maria said...

Hun kom heldigvis av seg selv, natt til den dagen jeg skulle settes igang:) Fødselen startet tøffere enn jeg hadde forventet, med stormrier, myyye oppkast og ukontrollert skjelving, men verdens beste jordmor og min nye bestevenn herr Epidural sørget for at det gikk kjempefint til slutt:) Alt i alt var det en helt fantastisk opplevelse:)