Sunday, May 15, 2011

Barcelona

På fredag reiser vi til Barcelona. Tips mottas med takk!

3 comments:

Maria said...

Ah, jeg skrev egentlig en kjempelang kommentar som jeg nettopp klarte å slette.. Men kort oppsummert:

Gaudí-arktektur:
Casa Milá
Casa Batlló
La Sagrada Familia (men ikke ideelt å klatre opp trappene med barnevogn, vil jeg tro.. Uansett veldig fin å se på utenfra!)
Parc Güell anbefaler jeg veldig, og der ligger også huset til Gaudí. Det er nå gjort om til et lite museum.

Picasso-museet likte jeg godt, husker jeg.

Også er det massevis av koselige fortauscafeer langs Las Ramblas og generelt rundt Plaza de Cataluña.

Også anbefaler jeg El Pueblo Español, en slags konstruert landsby hvor de har laget et "mini-Spania" med masse hvite trehus og forskjellig kultur fra rundt om i landet.

Great shopping er det jo også, ikke minst en stooor Sephora rett ved Las Ramblas:) Og se opp for en gate midt i sentrum med et stort termometer over seg, for den gaten inneholder masse masse skobutikker.

Også er jo ikke tapas i en erstaurant med hvitvaskede stenvegger og lavt tak feil når man er i Barcelona! :)

Det var det jeg kom på nå, men det er i hvert fall en kjempefin by med masse å gjøre og se! :)

maria said...

Takk for masse fine tips! :)

Maria said...

Bare hyggelig, det:)