Sunday, October 25, 2009

syk

I september fikk jeg jobb som ringevikar i studentbarnehagene. Det er en jobb som passer meg bra fordi jeg kan jobbe så mye, eller lite, jeg vil og fordi jeg får jobbe fulle dager. Hittil har jeg bare jobbet med søte og snille barn og sluppet unna de værste bæsjebleiene, så jeg er ganske fornøyd med jobben. Det er desverre ikke imunforsvaret mitt. Etter å ha vært syk nesten hele oktober(!) valgte jeg å gå til innkjøp av noen tabeletter som kan hjelpe det tydeligvis svake og stakkarslige imunforsvaret mitt å gjøre meg frisk en gang for alle. Problemet er bare at tabelettene smaker helt forferdelig. Da hjelper det ikke at jeg må ta 6 om dagen og at alle 6 skal smelte sakte på tungen. Akkurat som det ikke er ille nok å være syk i utgangspunktet. Det værste er at tabelettene er tilsatt aroma så produsenten har faktisk prøvd å gi de en god smak. Jeg vurderer å sende dem en mail å spørre hvordan det er mulig å lage noe som smaker så motbydelig. Konklusjonen er altså; ikke kjøp disse pillene med mindre du liker å pine deg selv, er født uten smaksløker eller er desperat etter å bli frisk- for det skal de ha; de funker faktisk, litt hvertfall.

2 comments:

Anna said...

Du må kjøpe sambucol i flytende form. smaker som sterk solbærsaft. Helt sant.

maria said...

virkelig? Da skal jeg prøve det neste gang. Takk for tipset:)