Tuesday, January 19, 2010

the garden collection


Endelig en limited collection fra H&M jeg kan like! Imotsetning til (nesten) alle andre, nekter jeg å stå i kø hele natten for å kjøpe Jimmy Choo på Hennes & Mauritz. Designklær skal i mitt hode være eksklusivt, og det er dermed uforståelig for meg hva tiltrekningen er når enhver ungdomskkoleelev går med det samme og kvaliteten i tillegg føles som alt annet på H&M. Det er ikke nødvendigvis de fineste klærne og skoene i den prisklassen heller, så her handler det i mange tilfeller kun om merket, noe jeg ikke har så mye til overs for. Denne nye kolleksjonen trenger derimot ikke et kjent navn for å overbevise kundene. Her er det fine, feminine og romantiske klær i miljøvennelige utgaver som gjelder.

Ikke noe vondt ment til alle som sov i telt utenfor H&M i tre uker for å få billige Jimmy Choos altså. Jeg har ingen ting imot disse design kolleksjonene - har bare ikke lyst å kjøpe noe der ifra selv.

2 comments:

Maria said...

Jeg er SÅ enig! Det er ikke et Jimmy Choo-plagg man kjøper der, det er Jimmy Choo FOR H&M.. Og jeg er rimelig sikker på at det lages med H&M sine materialer uansett, så da er det bedre å heller spare opp litt ekstra så man kan skaffe seg et par med ordentlige Choos, som faktisk er fine også.. Jeg tror også de som ligger i telt for de kolleksjonene ofte utelukkende er der for merket. Og det er som du sier: designerklær skal være esklusive, det er jo litt av det spesiellle med de.

Men så bra at en så stor kjede som H&M har laget en egen miljøvennlig kolleksjon nå! Vi skal ikke se bort ifra at det ganske fort kan smitte over til de andre store kjedene også! :)

Cecilie said...

Hei på deg :)

Så hyggelig at du la igjen et lite spor, blir alltid like glad når jeg får mulighet til å bli bedre "kjent" med de som titter innom meg.. og nå får jo jeg også mulighet til å titte innom deg :)

Jeg ser virkelig frem til The garden collection.. har lagt merke til en håndfull kjoler og skjørt jeg godt kunne tenkt meg der i fra.. Håper bare ikke de blir utsolgt sånn med en gang!