Monday, January 18, 2010

helg og hverdag

Den lengste juleferien noensinne ble avsluttet med en helg fylt med barrunde med Anders og Raymond, true blood, lunsj på bølgen og moi med Anders, Raymond, Line og Jon Henrik, brødbaking, bursdagsselselskap for Hannah, min første tur på Bergen offentlige bibliotek, verdens beste pai og ikke minst en fantastisk opplevelse i Grieghallen der de viste en Chaplin film fra 1931 akkompagnert av Bergen filharmoniske orkester.


Idag er pensum innkjøpt og jeg er klar for et semester med Herman Melville og Litteratur, kjønn, teori og analyse. Det er merkelig hvordan jeg nesten hvert semester ender opp med å fordype meg i feminisme, selv om jeg nok er blant de minst feministiske jentene på hf. Jeg velger å tro at det har å gjøre med at jeg foretrekker sosiale og samfunnsmessige tolkninger fremfor språklige, og ikke at jeg har en skjult feministisk og bitter side...

No comments: