Thursday, March 18, 2010

eat my muffin

Hva tenker du når du leser den overskriften? Sannsynligvis noe litt skittent. Og om du ikke først tenkte på det du nå tenker på, så tror jeg de fleste ser linken. "De fleste" inkluderer desverre ikke de som har startet en cafe med dette navnet, på Xhibition i Bergen. Men hvis man ser bort fra det uheldige navnevalget, har de gode muffins og cupcakes. Jeg kjøpte en muffin med timian og chevre (hvis jeg husker riktig) og den var særdeles velsmakende. Et minus er derimot at de har alt for få muffintyper. Hvis du kal lage en "temacafe" bør du gjøre det ordentlig og muffinutvalget bør være klart bedre enn andre cafeer når dette er det eneste de serverer. I tillegg er det ingen meny noe sted så du må spørre hva de forskjellige muffinesene inneholder, noe som irriterte meg grundig.

Konklusjonen er altså: God idé, men litt dårlig gjennomført. Og jeg ville nok vurdert et navnebytte.

5 comments:

Anders said...

Har nå fått dette verifisert mine tre engelsktalende kollegaer som alle begynte å flire da jeg spurte om hvordan de tolket uttrykket ”eat my muffin”. Uten tvil en eufemisme som er åpenbar selv for alle de som ikke tenker koffert.

Maria said...

Hehe, jeg ville også vurdert et navnebytte på det stedet. Forøvrig høres det ut som et sted jeg må sjekke ut neste gang jeg er i Bergen! :)

Anonymous said...

jeg synes konseptet er veldig bra, og navnet er enda bedre. navnet kan oppfattes som tvetydig, og kan kanskje provosere noen. men det er bra. man får oppmerksomhet! hva skal man med et navn som ingen legger merke til?

Muffinsene er utrolig bra, og det er rullerende menyer, og derfor forskjellige utvalg av muffins og supper hver dag!

topp kafe og topp navn!

Anonymous said...

vært der noen ganger nå, og må si meg enig med deg. Genialt konsept, men gjenstår enda mye på gjennomføringen. Håper de lærer og blir bedre etterhvert. Og tror nok navnet er helt bevisst valgt...

maria said...

Så bra at folk benytter seg av nye tilbud i Bergen:)

Rullerende meny er jo et pluss, men det hadde vært bedre med større utvalg hele tiden. Det hjelper jo ikke at de lager den muffinsen jeg vil ha dagen eller uken etter jeg har vært der.

Dere har sikkert rett i at navnevalget er bevisst og det legges absolutt merke til, men prippen som jeg er, synes jeg fortsatt det er litt uapetittelig..