Tuesday, September 14, 2010

Maria bygger rede

Når det nærmer seg slutten på graviditeten er det vanlig å gå inn i redebyggermodus. Jeg har sluppet unna de fleste typiske svangerskapssymptomer, men tar igjen ved å være verdens mest maniske redebygger. Masteroppgaven har måttet vike for vasking av babyklær og alt babyutstyr som tåler vann (minst 2 ganger så ikke babyen dør av forgiftning..), alle skuffer og skap gjennomgåes og ryddes, kokebøker finkjemmes og handlelister lages for å være klar til å få halve landet på barselbesøk, hele huset skal vaskes og ALT vi trenger resten av året MÅ kjøpes inn. For noen dager siden insisterte jeg panisk på at vi måtte kjøre helt til ikea i rushtiden fordi vi manglet en slikepott og jeg kjenner pulsen stiger betraktelig og konspirasjonsteoriene flyr rundt i hodet mitt hver gang jeg finner en brukt kaffekopp noe annet sted enn  i oppvaskmaskinen. Det bra det ikke er lenge igjen, for faren for at jeg skal ende opp som alenemor tror jeg øker for hver dag. Men til mitt forsvar blir det hvertfall rent og pent og klart for baby her:)

No comments: