Tuesday, February 15, 2011

7) 5 ting du elsket da du var yngre.

1) Pet shop! Jeg elsket pet shop så mye at jeg vurderer og begynne å samle på det igjen til Matilda. Gode gamle pet shop altså, ikke de nye dyrene som ser ut som aliens med sminke.

2) My little pony. Leker, filmer og klær. Jeg elsket my little pony genseren min så mye at jeg jeg klippet ut trykket da genseren var utslitt og prøvde å sy det på en ny genser...

3) Pakke fra penny klubben. Månedens høydepunkt.

4) Annie. Jeg fikk kamera til 4års-dagen min og brukte opp hele filmen på å ta bilde av tven når jeg så på Annie. Jeg hadde også en oransj klovneparykk jeg brukte mye...

5) Puppy in my pocket. Jeg har aldri hatt hull i tennene. Kanskje fordi jeg brukte alle lørdagsgodt-pengene på små plasthunder?

7 comments:

Maria said...

Enig, de nye Pet Shop-figurene ser helt absurde ut! Jeg elsket også det da jeg var liten, nemlig. Men jeg tror ikke du får tak i de gamle lenger, dessverre.. Kanskje på Finn? Også har de ødelagt Polly Pocket, en annen barndomsfavoritt. Hun har bl.a. blitt åtte ganger større, og fått på seg litt mer sminke. :/

maria said...

Huff:( De har "vintage" pet shop på ebay. Det er en viss sjanse for at Matilda kun får gamle leker kjøpt på ebay.. Gruer meg til å se hvordan en hel generasjon oppvokst med bratz blir...

Maria said...

Ah, ja ebay er fint:) Hehe, tror det er en viss sjanse for at mine barn også kun får "vintage" leker som mor og far kjenner til fra sin egen barndom.

Jeg vet, avskyr Bratz. Prøver alltid å tippe Bratz-jaktende foreldre på Brio over til å heller kjøpe en fin treleke eller Mormor og de åtte ungene-CD når de spør etter disse grufulle greiene:p

Thea said...

Penny-klubben var helt fantastisk:) Synes det var fryktelig trist da foreldrene mine i fjor "ryddet vekk" (les: kastet) alle de gamle Penny-klubb bokene min...

maria said...

Å nei! Jeg gjemte unna en kasse med de viktigste bøkene (stallgjengen og ikke minst Kate-bøkene, selv om de ikke er fra penny klubben) i en krok på loftet da jeg flyttet hjemmefra. Håper de fortsatt er der...

maria said...
This comment has been removed by the author.
Charlotte said...

Jeg fikk ikke lov å være med i penny klubben jeg :( Mamma og pappa syntes det var noe tull! Teitinger! Ååå, elsket de puppy in my pocket dyrene!! Du er god til å komme på gamle leker as!