Wednesday, September 16, 2009

Jens mot Jensen

Jeg liker ikke å snakke om politikk, mye fordi jeg ikke har tro på at man kan omvende folk iløpet av en kaffepause og synes det er unødvendig å irritere seg over andres idiotiske og uforståelige synspunkt hvis det ikke fører til noe. Jeg er heller ikke verdens mest diplomatiske person og kan slite med å holde igjen sinne når folk mener at alle burde dele likt på pengene selv om noen har 5 års utdanning og jobber 12 timer dagen, mens andre hoppet av elektrolinjen på videregående og får trygd fordi de har vondt i en lilletå (jeg sa jo at jeg ikke var særlig diplomatisk). Etter årets valg har jeg likevel behov for å få ut litt frustrasjon.

Jeg synes det er utrolig trist at velgerene har sviktet sentrumspartiene, særlig Venstre, slik de har. Mange av Venstres velgere stolte ikke på Sponheims forsikringer om at Venstre ville stå imot et samarbeid med FrP og valgte derfor å stemme på Arbeiderpartiet. Hvorfor var de redde for et samarbeid med FrP? Selvsagt fordi FrP er et skummelt, bittert og forferdelig parti, men sagt på en mer politisk måte; fordi de er for radikale. Venstrevelgere ønsker en mer nyansert politikk. Hvorfor bidrar de da til at det kun skal kunne være mulig med ytterpunktsregjeringer i Norge fra nå av? Med et bitte lite Venstre og KrF har ikke høyre noe annet valg enn å gå til FrP om fire år. Å måtte velge mellom Jens og Jensen er da vel ingen ønskelig situasjon? What's wrong with you people!? puh..

No comments: